Dar prieš 5 metus, šis klausimas interneto puslapių kūrėjų savo klientams buvo užduodamas itin retai. Bet laikai pasikeitė ir panašius klausimus dabar uždavinėja patys klientai. Kokį tinklalapio dizainą rinktis? Unikalų, ar jau paruoštą?

Kas yra unikalus dizainas?

Unikalus dizainas yra mūsų dizainerio specialiai jums sukurtas tinklalapio dizainas. Jo nerasite niekur kitur visame pasaulyje, nes tai yra kūrybinis darbas – toks pats, kaip paveikslas ar skulptūra. Tiesa, panašumų gali būti, kaip ir muzikoje, kur kartais pasikartoja vos pora akordų, o visiems atrodo, kad tai jau kopija… Unikalus dizainas yra skirtas tiems, kas rūpinasi savo prekės ženklu, jį puoselėja ir kuria jo pridėtinę vertę. Vienas iš pagrindinių reklamos kanalų yra internetas, todėl natūralu, kad didžiosios kompanijos, turinčios labai aiškią prekės ženklo koncepciją ir naudojimo taisykles, investuoja labai didelius pinigus į unikalų dizainą.

Jei jūsų verslas nedidelis, ar tikrai verta investuoti į brangų unikalų dizainą? Juk tai dešimtis kartų brangiau, nei paprastas „pirktinis“ dizainas…

Atsakymas yra paprastas – jei planuojate nebankrutuoti per artimiausius 3 metus, norite būti žinomi ir atpažįstami rinkoje, norite, kad jūsų prekės ženklą visi pasakytų net nematydami užrašo, tada būtinai investuokite į unikalų dizainą.

Jį padaryti gana sunku. Tam reikia laiko. Kantrybės reikia dar daugiau, nes ilgas derinimas yra gana sunkus procesas tiek užsakovui, tiek dizaineriui. Dizaino paveikslėlių sukūrimu niekas nesibaigia, nes jis turi būti tinkamai sukarpytas ir paruoštas programavimui. Dėl to unikalaus dizaino kaina yra gana nemaža – 1000-2000 eurų.

Aišku, niekas niekada nepasakys: tokį puslapį jau kažkur mačiau…

Ar visi pirktiniai dizainai yra identiški?

Jei jau perki interneto dizainą už 70 eurų, tai turėk omenyje, kad bus dar 100 tokių pat puslapių. Taip sako kai kurie „ekspertai“, ne visiškai įsigilinę į interneto puslapių kūrimo užkulisius ir tendencijas. Tiesa yra kiek kita. Surasti du identiškus puslapius pasitaiko itin retai, net jei jie naudoja tą patį „šabloninį“ dizainą iš Themeforest, Themify, TemplateMonster, MOJO Marketplace ir kitų populiarių parduotuvių. Juk kartais gana ryškiai skiriasi kompanijų, kurios tokį dizainą perka veiklos sritis, todėl natūraliai skiriasi ir tam tikras grafinis apipavidalinimas – puslapio išdėstymas, reklaminės antraštės, šriftai ir jų dydžiai, iliustracijos ir video klipai, tekstai. Taip pat skiriasi ir puslapio struktūros, meniu punktai, naudojamos funkcijos. Tokiu būdu iš to pirktinio dizaino lieka tik karkasas, o visas apipavidalinimas jau yra skirtingas. Tai reiškia tik viena – sunku surasti identiškų puslapių skirtingose pasaulio šalyse, jau nekalbant apie tokią mažą šalį, kaip Lietuva.

 

Pirktinio dizaino kaina yra nedidelė. Ji skiriasi pagal dizaino sudėtingumą ir naudojamų informacijos išdėstymo puslapių skaičių. Kai kurie dizainai turi tik pagrindinį puslapį ir gana vienodus šabloninius vidinius puslapius. Kiti turi skirtingus vidinius puslapius tam tikriems atvejams, pavyzdžiui, „Paslaugos“ aprašymas vienoks, kontaktų puslapis jau kitoks, kainų puslapis dar kitoks. Kuo tokių skirtingų puslapių daugiau, tuo dizaino kaina didesnė. Asmeninio pobūdžio svetainės dizainas gali kainuoti ir 20 eurų, tuo tarpu profesionalaus interneto leidinio ar bendruomenės puslapis kainuos ir 100 eurų. Verslui skirti puslapiai yra kažkur per vidurį – 50-70 eurų.

Pagrindinis pliusas yra tas, kad pirkdami dizainą perkate ir pagrindinius programavimo darbus, nes dizaino šablono kodas jau yra paruoštas– nereikia karpyti paveikslėlių, rūpintis CSS ir HTML5 efektais, kai kuriais sudėtingesniais JAVA skriptais. Tiesiog „maunate“ ant turinio valdymo sistemos (aišku, daugiausiai dizainų yra populiariausiai WordPress TVS) ir iš karto galite dirbti su turinio apipavidalinimu. Taip sutaupoma nemažai laiko, skirto dizaino elementų tikrinimui ir derinimui.

Kad padarytume profesionaliai atrodantį puslapį, be dizainerio paslaugų vis tiek išsiversti negalime. Tai jis darys „slaiderio“ iliustracijas, puslapio pagrindus ir kitus tik vienam užsakovui būdingus grafinius elementus. Aišku, galima pasidaryti ir patiems, tačiau epitetą profesionalus šalio puslapio galime išbraukti.

Kurį dizainą pasirinkti?

Prieš rinkdamiesi dizainą, turėkite omenyje, kad keisti jį rekomenduojama kas 3-4 metai. Būtent per tiek laiko pasikeičia dizaino tendencijos ir net kai kurie Google reikalavimai. Įvertinkite kainą ir prioritetus. Pasikonsultuokite su specialistais iš SolidusKodas.lt – jų patarimai padės lengviau apsispręsti…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *