Facebooko įtaka mažėja, sutikite su tuo. Vis sunkiau ir sunkiau surinkti normalių sekėjų savo puslapyje, mažiau parodymų, nebent mokate už kiekvieno įrašo populiarinimą ir šiaip, kalbama, kad tai darosi nebeefektyvu. Gal ir taip, bet šiandien kalbėsime ne apie Facebooką, bet apie jam priklausantį kitą socialinį tinklą – Instagram.
Kas yra Instagram socialinis tinklas
Instagram yra specifinis socialinis tinklas, kuriame vartotojai dalinasi tik 640×640 pikselių formato kvadratines nuotraukas ir 15 sekundžių trukmės video klipus. Jokios kitos informacijos dalinti ten negalima, tik nuotraukos, nuotraukų koliažai ir video klipai. Beje, viskas daroma naudojant išmaniuosius telefonus. Tai mobilusis socialinis tinklas. Tiesa, yra keletas tarnybų, kurios leidžia naudotis Instagram ir iš kompiuterio, tačiau tai gana reta praktika.
Kaip Instagram veikia
Viskas veikia labai paprastai. Reikia turėti išmanųjį telefoną su kamera. Android, iOS ir Windows telefonų naudotojai turėtų atsisiųsti ir įdiegti Instagram programėlę. Tada užsiregistruoti, pasirinkti savo vardą, pristatyti save. Toliau lieka tik publikuoti nuotraukas iš jau padarytų nuotraukų arba fotografuoti naudojant ne standartinę kameros programėlę, o Instagram foto programą.
Nufotografavus, reikia nuotrauką apkarpyti, kad ji būtų idealiai kvadratinė. Apkarpius pasiūloma pasirinkti tam tikrą iliustracijos filtrą. Tai specialus įrankis, kuris nuotrauką patamsina, išryškina tam tikras spalvas, sumažina jos kokybę ir padaro kitus efektus. Taip pat uždeda tam tikrą rėmelį, kad ji atrodytų lyg polaroidinė nuotrauka.
Pasirinkus filtrą (rekomenduojama tai daryti, nors ir neprivaloma), lieka tik parašyti nuotraukos aprašymą – kas joje pavaizduota. Tada nuotrauka įkeliama į Instagram socialinį tinklą ir yra matoma visiems draugams ir sekėjams. Šie nuotrauką gali komentuoti, taip pat ir mėgti (paspaudę didelę širdelę). Yra galimybė nuotraukas siųsti ir pavieniams asmenims, jei nenorima kažko publikuoti viešai. Kuo daugiau sekėjų turite, tuo geriau.
Instagram programėlė taip pat gali nuotrauką iš karto nusiųsti ir į kitus socialinius tinklus – Facebook, Twitter, Foursquare ir Vkontakte, taip pat į Flickr nuotraukų saugyklą ir Tumblr asmeninį tinklaraštį.
Kas ja naudojasi?
Instagram vartotojai yra daugiausiai jaunimas, bet asmenukės yra tikrai ne vienintelės nuotraukos, kuriomis dalinamasi. Yra labai nemažai fotomenininkų, kurie kuria savotišką Instagram meną, kiek tai leidžia gana nedidelė iliustracijų rezoliucija.
Kiek vartotojų naudoja Instagram Lietuvoje – nežinoma, nes tokios detalios statistikos nepavyksta rasti. Žinoma tik tieks, kad daugiau nei 30 procentų vartotojų iš tų 200 milijono yra iš JAV.
Instagram yra skirta ne tik pavieniams asmenims, bet ir verslui. Pasaulinio lygio prekės ženklai naudojasi Instagram gana aktyviai.
Kaip verslas gali naudoti Instagram?
Instagram principas yra labai paprastas – fotografuojate, pavadinate, publikuojate savo sekėjams.
Su fotografavimu kaip ir viskas aišku, bet tik paaugliams, kurie nenulipa nuo veidrodžio fotografuodami asmenukes, save, kojas, rankas, paukščius, gatves ir t.t. Ką fotografuoti turėtų verslas? Atsakymai į šį klausimą labai priklauso nuo verslo pobūdžio. B2B verslui gana sunku kažką fotografuoti, tačiau tikrai yra ką. Ypač, jei veikla susijusi su gamyba, prekyba, o rinkodaros procese dalyvauja charizmatiški įmonės atstovai, kurie skaito pranešimus konferencijose, bendrauja su kitais verslininkais ir valdžia. Sakykime, turime vidutinį verslą – buhalterinių paslaugų įmonę. Ar ji kažką galėtų fotografuoti ir publikuoti į Instagram? Tikrai taip. Visų pirma – savo darbuotojus – buhalterius, kurie dirbą tą „juodą“ darbą. Kartais verslininkai su jais tiesiogiai net nebendrauja, tačiau juos pristatyti galima. Kitas momentas – darbuotojai kelia kvalifikaciją kursuose, VMI ir kitose institucijose. Tai svarbu. Atrodo, kad tiek pakanka? Galima dar sukurti trumpus video. Tik reiktų labai gerai pagalvoti, ką galima parodyti per 15 sekundžių…
Kita populiari veikla Lietuvoje – transporto paslaugos ir logistika. Savaime suprantama, darbuotojai yra pirmoje vietoje. Tada – „fūros“ ir partneriai – remontininkai, aptarnaujantis personalas, patys vairuotojai. Čia įvairovė kur kas didesnė, nei pas buhalterius.
Galima sugalvoti tikrai nemažai temų fotografavimui, bet tai paprasčiau daryti žinant konkrečią sritį.
Nufotografavom. Kas toliau? Itin svarbu yra tinkamai aprašyti nuotrauką. Tam naudojamas tekstas ir du papildomi elementai – tam tikri asmenys iš sekėjų sąrašo ir haštagai. Haštagas (hashtag) yra kaip ir kategorija, kuri surenka nuotraukas iš visų pasaulio kampelių. Haštagas rašomas su grotelėmis # ir iš karto dedamas vienas žodis, pavyzdžiui #vilnius surenka visas nuotraukas, kurios turi tą patį haštagą. Tokiu būdu galima pamatyti daug nuotraukų apie vilnių. Jei surinksite haštagą #cocacola, pamatysite visas nuotraukas, susijusias su Coca-Cola. Tai pagrindinis būdas keliauti po socialinį tinklą ir pamatyti nepažįstamų ir nesusijusių žmonių nuotraukas.
Verslas, aprašydamas kiekvieną savo nuotrauką, gali panaudoti keletą haštagų, kurie atspindi verslą, pavyzdžiui #buhaleriai #imonespavadinimas #vmi #paslaugos #vilnius #lietuva. Tokiu būdu vartotojai, kurie netyčia atsivers vieną iš paminėtų nuorodų, pamatys ir tos įmonės publikuotą medžiagą. Tai lyg nuotraukos kategorija, pavadinimas, kuris turi būti bendrinis, kad jį lengviau surastų.
Publikuojam. Verslas nesunkiai gali tą pačią nuotrauką išpublikuti savo Facebook paskyroje, taip pat ir Twitter paskyroje. Jei turite Tumblr blogą – dar geriau. Jei ne, galite jį susikurti ir paprašyti, kad jūsų įmonės bloge programuotojai integruotų jūsų Tumblr blogą. Kaip tai padaryti? Per RSS srauto prenumeratą ir publikavimą (WordPress sistema turi ne vieną įskiepį, kuris leidžia RSS srautą publikuoti kaip įrašus realiu laiku arba periodiškai). Tai nėra labai sudėtinga ir brangu, jei jūsų įmonės blogas sukurtas su WordPress turinio valdymo sistema. Kitos taip pat turi panašių funkcijų, tad čia jau technikai turėtų išspręsti šį reikalą.
Ką gauname? Nuolatos atnaujinamą turinį keliuose įmonės informacijos sklaidos kanaluose.
Sekėjai yra auksas!
Jei neturėsite sekėjų, Instagram tarnaus tik kaip tam tikras turinio kūrimo ir platinimo įrankis. Jei rinksite savo sekėjus, bendrausite su jais, galėsite jiems kažką parduoti. Kas trukdo dizaineriui sukurti 640×640 pikselių dydžio skelbimą apie nuolaidas ir akcijas? Tai labai paprasta. Galite patys tai padaryti, jei naudojatės programėle Canva.com.
Norint gauti daugiau sekėjų, reikia laiko ir kantrybės. Taip pat reikia komentuoti ir mėgti kitų nepažįstamų žmonių nuotraukas. Kaip juos atrasti? Per tuos pačius haštagus. Kuo didesnis bus jūsų aktyvumas, tuo daugiau sekėjų gausite. Keli šimtai lojalių sekėjų gali ženkliai padidinti jūsų pajamas akcijų metu. Reikia tik juos susirinkti.
Instagram – puikus būdas bendrauti su klientais per išmaniuosius mobiliuosius įrenginius, kuriais naudojasi vis daugiau ir daugiau žmonių. Pradėti mokytis – niekada nevėlu, todėl susikurkite Instagram paskyrą jau dabar ir publikuokite savo verslo informaciją. Geriau juk vieną kartą pamatyti, nei 10 išgirsti…
Parašykite komentarą