Sveikata

Kaip turėtume žvelgti į maisto papildus

Iki šiol reguliariai atliekamų tyrimų rezultatai rodo, kad daugybės žmonių mityba yra nepilnavertė ir joje trūksta pagrindinių maistingųjų medžiagų, tarp kurių patenka ir kalcis, kalis, magnis bei vitaminai A, C ir D. Todėl nenuostabu, kad tiek daug žmonių vis dar mano, kad tokią jų nepilnavertę mitybą gali „ištaisyti“ maisto papildai. Ir nors maisto papildų pagalba iš tikrųjų galima savo organizmui suteikti daugiau jam būtinų vitaminų ir mineralų, jie neturi tapti maisto pakaitalu. Visų pirma būtina pasirūpinti subalansuota ir sveika mityba, stengiantis didžiąją dalį vitaminų ir mineralų gauti su maistu.

Teisingas požiūris į maisto papildus

Daugelis mūsų esame girdėję pačių įvairiausių kalbų apie maisto papildus. Nemažai atliktų tyrimų parodė, kad vitaminas D gali apsaugoti nuo įvairių sveikatos sutrikimų, tarp kurių ir yra depresija, peršalimas ir kt. Tuo tarpu omega-3 riebalų rūgštys gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Antioksidantai, tokie kaip vitaminas C ir E bei beta karotenas, gali turėti įtakos širdies ligų, vėžio ir netgi Alzhaimerio ligos rizikos mažinimui.

Tačiau nereikėtų suprasti klaidingai – maisto papildai nėra stebuklingos piliulės, kurios akimirksniu sumažina įvairių ligų ir sveikatos sutrikimų riziką. Tam tiesioginės įtakos turi daugybė skirtingų veiksnių, tarp kurių yra ir subalansuota mityba, pakankamas fizinis aktyvumas, žalingų įpročių vengimas, streso valdymas, pakankamas poilsis bei kt. Todėl jei yra kalbama apie maisto papildų teigiamą poveikį žmogaus sveikatai, lygiagrečiai turėtų būti kalbama ir apie visas sveikos gyvensenos sudedamąsias dalis – joms skiriant patį didžiausią dėmesį.

Kaip gauti mums reikalingas maistingąsias medžiagas?

Kasdien mūsų organizmui reikia daugybės įvairių maistingųjų medžiagų, kurios padeda mums išlikti sveikiems ir išsaugoti mūsų gerą savijautą. Tarp tokių medžiagų neabejotinai yra ir kalcis bei vitaminas D, kurie padeda apsaugoti mūsų kaulus, folio rūgštis, kuri gelbėja gaminant naujas ląsteles, ir vitaminas A, kuris būtinas tvirtai imuninei sistemai ir geram regėjimui.

Ir, žinoma, labai svarbu iš kur gauname vitaminus bei mineralus. Bene visuomet geriausia maistingąsias medžiagas gauti su vartojamu maistu. Vaisiuose, daržovėse, žuvyje ir kituose sveikuose maisto produktuose yra tokių maistingųjų medžiagų, kurias ne visuomet galime rasti maisto papilduose. Tačiau kartais net ir optimaliai subalansavus savo mitybą nepavyksta gauti pakankamo vitaminų ir mineralų kiekio (tam gali būti įvairių priežasčių, pvz., įvairios ligos, vartojami vaistai, amžius ir kt.), todėl tuomet gali būti rekomenduojama pasitelkti maisto papildus.

Maistingųjų medžiagų šaltiniai

  • Kalcis: pienas, jogurtas, sardinės, tofu, vitaminizuotos apelsinų sultys;
  • Folio rūgštis: vitaminizuoti sausi pusryčiai, špinatai, lęšiai, jautienos kepenėlės;
  • Geležis: austrės, vištienos kepenėlės, kalakutiena;
  • Omega-3 riebalų rūgštys: lašiša, sardinės, linų sėmenys, graikiniai riešutai, sojos pupelės;
  • Vitaminas A: saldžiosios bulvės, špinatai, morkos, pomidorai;
  • Vitaminas B6: avinžirniai, lašiša, vištos krūtinėlė;
  • Vitaminas B12: vitaminizuoti sausi pusryčiai, lašiša, tunas, jogurtas;
  • Vitaminas D: vitaminizuotas pienas, kviečių gemalų aliejus, migdolai;
  • Vitaminas E: saulėgrąžų sėklos, žemės riešutų sviestas.

SVARBU: Tai nėra vieninteliai maisto produktai, kuriuose yra minėtų vitaminų ir mineralų.

Žodis pabaigai apie maisto papildus

Prieš pradėdami vartoti maisto papildus siekiant apsisaugoti nuo įvairių ligų labai svarbu suprasti, kokie yra konkrečių vitaminų ir mineralų privalumai bei kokia yra vitaminų ir mineralų pertekliaus rizika. Todėl tam, kad galėtumėte suprasti tikruosius privalumus ir tikrąjį maisto papildų poveikį mūsų organizmui, turėtumėte remtis atliktų mokslinių tyrimų rezultatais.

Būtina suprasti, kad maisto papildai nėra skirti ligų gydymui. Maisto papildų pagalba galima kompensuoti su maistu negaunamų vitaminų ir mineralų trūkumą, tokiu būdu išsaugant gerą ir tvirtą sveikatą bei sumažinant įvairių sveikatos sutrikimų atsiradimo riziką. Taip pat visuomet naudinga prieš pasirenkant maisto papildus pasitarti su savo gydytoju ir atlikti savo kraujo tyrimus, tokiu būdu išsiaiškinant, kokių vitaminų ir mineralų trūksta jūsų organizmui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *