SEOPateikiame 10 konkrečių patarimų, kaip parašyti gerą SEO straipsnį pagal visus dabartinius Google reikalavimus. Sakoma, kad SEO straipsnių rašyti negalima, bet tai tikrai nedraudžiama, jei daroma protingai ir tvarkingai.

 1. Pasirinkite raktinius žodžius

Kadangi SEO straipsnio esmė – pristatyti raktinius žodžius, o ne pagirti konkrečią įmonę ar prekės ženklą, susirašykite raktinius žodžius, kuriuos naudosite. Jie turėtų būti panašios tematikos. Sportas ir drabužiai internetu – nesusiję raktiniai, tad Google nelabai supras, apie ką tekstas ir nuorodos jame nebus iki galo vertingos. Susirašykite raktinius rašymo programos pradžioje, kad matytumėte. Kai juos pavartojate, pasižymėkite, kiek kartų.

2. Nustatykite temą

Kartais tai reikėtų daryti ne antroje vietoje, o pirmoje, jei suteikiama visiška laisvė, o raktinių žodžių yra vos vienas. Sunku su tema? Apsidairykite aplinkui. Ką matote? Susiekite tai su savo raktiniu žodžiu ir gausite puikią temą. Tai itin padeda, kai rašote tokiomis nuobodžiomis temomis, kaip kreditai, apatinis trikotažas, rūbai internetu ir t.t.

3. Susiplanuokite straipsnio tekstą

Tai paprasta:

Įžanga>Pagrindinė problema>Kam tai aktualu>Kaip problema sprendžiama pasaulyje>Kaip problema sprendžiama Lietuvoje>Kaip siūlote spręsti problemą>Privalumai/trūkumai>Išvados>Pabaiga

Gali būti ir kitoks planas, priklausomai nuo temos. Toks planelis labai padeda rašyti kiek ilgesnius 400-600 žodžių straipsnius, nes jie tada neatrodo labai dideli, o kartais limitas net viršijamas.

konstruokite tekstą4. Paryškinkite raktinius žodžius, suskaičiuokite juos

Raktinių žodžių per daug nereikia. Pakanka pavadinime, pirmajame paragrafe ir teksto viduryje. Toliau – raktinio žodžio versijos. Kai parašote tekstą (arba iš karto), pasižymėkite raktinius. Taip aiškiai matysite, ar nepersistengėte, o gal ką praleidote. Kai ruošite tekstą klientui galutinai, ant vieno iš raktinių žodžių uždėkite pabraukimą arba highlight’ą – tai reikš, kad būtent ant jo dedama nuoroda. Jei žinote galutinę nuorodą, galite patys ją įdėti, kad klientui nereiktų vargti su teisingais nuorodos atributais.

5. Raktinių žodžių alternatyvos

Nors klientas to ir neprašo, bet paruoškite raktinių žodžių alternatyvas. Tai bet kokie kiti žodžiai, ant kurių tikslinga dėti aktyvias nuorodas, vedančias į kliento puslapį. Paskutiniai SEO bendruomenės tyrimai parodė, kad tikslių raktinių žodžių su nuorodomis daug nebereikia. Pakanka vos 20 procentų. Visa kita – ilgieji raktiniai žodžiai, taip pat prekės ženklo paminėjimas, interneto puslapio adreso paminėjimas, „sužinokite daugiau“ ir „spauskite čia“.

6. Teksto formatavimas

Paryškinkite tam tikrus sakinius ar jų dalis juos pajuodindami. Jei sugalvosite citatą, naudokite pasvirąjį tekstą. Paragrafų pavadinimus taip pat paryškinkite pajuodindami arba uždėdami H3, H4 atributus. H1 ir H2 palikite ramybėje, nes kliento puslapyje šie paprastai būna skirti puslapio pavadinimui ir straipsnio pavadinimui – antraštei. Tik nereikia persistengti – kas per daug, tas nesveika, nenatūralu…

7. Iliustracijos ir video

Net jei ir pats nepublikuosite, pasirūpinkite iliustracijomis ir video. Iliustracijas galite įdėti į tekstą – paskui prikabinsite kartu su dokumentu. YouTube video nuorodą įdėkite ten, kur turi būti įtrauktas video. WordPress sistemai dabar pakanka tik adreso, kad video būtų įdėtas – specialių kodų kopijuoti nebereikia, nebent norite įdėti skirtingų dydžių ar ne nuo pradžios prasidedantį vaizdo klipą.

8. Citatos ir ketureiliai

Jei rašote tam tikromis laisvesnėmis temomis, pasistenkite padaryti straipsnį originalesniu. Pridėkite žymių žmonių citatų. Taip pat galite sugalvoti ir kliento atstovų citatų. Aišku, tada reikės su jais suderinti… Kartais galima sukurpti ketureilį, įterpti anekdotą ir pan. Taip straipsnis bus originalesnis ir įdomesnis skaityti, nesvarbu, kad jis tik SEO.

SEO straipsniai9. Kvietimai veikti

Ką skaitytojas turi padaryti su jūsų straipsniu? Pasidalinti socialiniuose tinkluose su draugais? Aplankyti kliento puslapį, kad sužinotų daugiau? Pasidomėti papildoma informacija Google suvesdamas tam tikrus raktinius žodžius? Paminėkite tai liepiamaja nuosaka, nes taip skaitytojui aiškiai duodate suprasti, ką jis toliau turi daryti.

10. Nesiųskite straipsnio tą pačią dieną

SEO straipsnius rašote greitai ir pusiau kokybiškai, nes nelabai daug dėmesio skiriate stilistikai. Aišku, nukenčia ir gramatika, kalbos kultūra, mažai dėmesio skiriama taisyklingai skyrybai. Kad to nepraleistumėte pro akis, pasistenkite straipsnį siųsti klientui ne iš karto, o kitą dieną. Prieš siųsdami perskaitykite. Neabejotinai rasite, ką pakoreguoti, ar pridurti kokį sakinį ar net paragrafą.

Taip „gimdomi“ kokybiški SEO straipsniai. Ne žodžių ir raktažodžių kratiniai, o tie tekstai, kuriuos dar įdomu ir skaityti. Sėkmės darbe!

Šiuos patarimus nemokamai pristato rašytojų agentūra Rašytojas.lt. Mes SEO paslaugų neteikiame, tačiau puikiai rašome straipsnius. Ne tik SEO. Ir ne tik tinklaraščiams, bet ir žiniasklaidai.

Pasidalinkite šiuo straipsniu socialiniuose tinkluose su savo draugais, jei manote, kad jis naudingas.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *