SEO (angl. Search Engine Optimization)  paslaugos kaina dažna įvairių forumų ir diskusijų tema. Pirmiausiai todėl, kad šios paslaugos nepaliesi ir neparagausi, o kainos ir kokybės santykis neturi konkrečios matavimo skalės. SEO paslaugas siūlo visas pluoštas įmonių, laisvai samdomų specialistų ir konsultantų. Norint nepasimesti tarp vienas už kitą dosnesnių pasiūlymų verta išanalizuoti SEO paslaugos kainos kriterijus. 

seo paslaugos Ilgas ir kruopštus procesas

SEO optimizavimas yra ilgas ir kruopštumo reikalaujantis procesas. Net jį atlikus nepriekaištingai, situacija paieškos rezultatuose nebus statiška ir gali keistis kelis kartus per dieną. Tad būtina periodiškai peržiūrėti svetainę, vis iš naujo įvertinti svetainės būklę, ją keisti bei tobulinti. Todėl SEO paslaugos kaina susideda ir priklauso nuo kelių šio proceso etapų:

  • Svetainės audito;
  • SEO plano sudarymo;
  • Raktinių žodžių atrankos ir analizės;
  • Konkurentų svetainių analizės;
  • Vidinio SEO optimizavimo;
  • Išorinio SEO optimizavimo;

Apie kiekvieną iš šių punktų galima rašyti atskirus traktatus ir ilgiausius straipsnius, tačiau norint apibendrinti glaustai  – SEO paslaugas teikiantys specialistai turi nuolat atnaujinti savo žinias, skirti begalę laiko ir pastangų profesionalios SEO paslaugos suteikimui, o kaina dažnai priklauso ne tik nuo specialisto kvalifikacijos, tačiau ir nuo individualios užsakovo svetainės stovio. 

SEO paslaugos tikslas

Dažnai SEO ekspertai sugaišta ne vieną ir ne dvi valandas svetainės techninės būklės gerinimui ir paruošimui optimizavimo procesui. Kita vertus, iškelti svetainę į TOP – 10 yra nepalyginamai lengviau ir užtrunka trumpiau, nei į pirmąjį TOP trejetuką. Verta paminėti, kad sunkumo svoris priklauso nuo esamos svetainės pozicijos ir bendros kokurencijos, todėl ir įkainiai priklauso nuo tikslo, kurį norime pasiekti.

Raktažodžių skaičius

Pats svarbiausias kriterijus lemiantis SEO paslaugos kainą yra raktinių žodžių arba frazių skaičius. Juk pirkti vieną porą batų yra pigiau, nei dvejas ar daugiau. Tačiau čia galioja auksinė taisyklė – svarbu atrinkti tinkamiausius raktažodžius ir orientuotis į kokybę, o ne kiekybę. Per įsivėlusią klaidą raktinių žodžių ir frazių atrankos metu gali perniek nueiti visas optimizavimo procesas.

 

Informacijos pertekliaus amžiuje, mes vis dar, sugedus automobiliui vykstame į auto servisą, o kirptis kulniuojame į „brangias” arba „pigias” kirpyklas.  SEO paslaugos kaina, kaip ir kitose srityse, priklauso nuo ją atliekančio meistro įgūdžių ir žinių. Kuo daugiau įmonė ar specialistas yra įgyvendinęs sėkmingų projektų ir savo portfolio puošia puikiais pavyzdžiais, tuo drąsiau į jo rankas galima patikėti savo svetainę. Juk nuo šio specialisto didele dalimi priklausys lankytojų ir klientų srautas, su kuriuo koja kojon žengia verslo sėkmė.