Globalizacijos dėka, 20-ajame amžiuje atsirado poreikis saugiai ir tvarkingai gabenti krovinius įvairiausių rūšių transporto priemonėmis, įskaitant jūrines. Todėl apie 1970-uosius, buvo paskelbti ISO standartai, kurie padėjo nustatyti skirtingų prekių gabenimo taisykles, pasauliniu mastu. Verta paminėti, kad ISO standartų diegimas stipriai prisidėjo prie prie tarptautinės prekybos augimo.
Tad, kaip vandenyne yra daugybė žuvų rūšių, taip ir jūros konteinerių yra daugybė rūšių arba tiksliau tariant – tipų. Kiekvienas iš jų turi unikalią paskirtį bei atitinka reikiamus kokybės standartus. Naudinga žinoti, kas yra kas ir kokiems tikslams gali būti panaudoti skirtingų tipų jūriniai konteineriai, norint patenkinti skirtingus transportavimo poreikius.
Svarbu atminti, kad konteinerio tipo pasirinkimas priklauso nuo krovinio pobūdžio. Pavyzdžiui, standartiniai sausųjų krovinių jūriniai konteineriai yra labiausiai paplitę ir galima sakyti universaliausi konteineriai. Jie būna įvairių dydžių, o populiariausi yra 6-ių ir 12-os metrų ilgio. Jie yra tinkami gabenti įvairias sausas negendančias prekes, įskaitant elektroniką, drabužius, automobilius, buitinę techniką ir įvairią pramoninę įrangą.
Šaldomieji konteineriai, dar yra vadinami refrižeratoriais. Juose specialių vėsinimo ar šaldymo įrenginių pagalba yra kontroliuojama temperatūra, todėl jie idealiai tinka gendančioms prekėms vežti. Jie paprastai naudojami vaisiams, daržovėms, pieno produktams, mėsai, vaistams ir kitiems gendantiems produktams gabenti.
Jūriniai konteineriai, su atviru viršumi turi nuimamą viršų (dangtį), todėl tinka negabaritiniams arba didelių gabaritų kroviniams, kuriuos reikia krauti iš viršaus. Toks konteinerio tipas suteikia lankstumo ir palengvina įkrovimo ir iškrovimo procesus. Populiausi gabenami kroviniai, gabenami konteineriu atviru viršumi, būtų: sunkiasvorės pramoninės mašinos, mediena, statybų įranga, didelės transporto priemonės ir dar daugelis kitų stambių ir sunkių prekių ar įrenginių.
Platforminiai jūriniai konteineriai, yra specializuotas jūrinių konteinerių tipas, skirtas gabenti negabaritinius, sunkius ar netaisyklingos formos krovinius, tokius kaip: vamzdžiai ar mašinos. Šie konteineriai neturi standartiniams konteineriams būdingų uždarų šonų ir stogo. Vietoj to jie turi plokščią, atvirą pagrindą su sulankstomais arba nuimamais šonais, taip pat sulankstomomis galinėmis sienelėmis, todėl yra labai universalūs ir tinkami įvairiems kroviniams gabenti.
Tuo tarpu cisterniniai konteineriai skirti skystiems ir dujiniams kroviniams vežti, todėl juose paprastai vežami chemikalai, naftos produktai, suskystintos dujos ir maistiniai skysčiai, pavyzdžiui, vynas ir sultys.
Parašykite komentarą