verslo pradžiaNuosavas verslas yra gerai. Ne dėl to, kad dirbti reikia daugiau, kad streso patiriama daugiau dėl atsakomybės, bet dėl to, kad kiekvienas verslas reiškia sumokėtus mokesčius valstybei. Kiekviena nedidelė įmonė išlaiko ne tik save, bet ir dar keletą žmonių, iš sumokėtų mokesčių išlaikomi pensininkai ir vaikučių susilaukusios mamos. Verslininkui didžiausias įvertinimas yra sukurtos darbo vietos. Nesvarbu, kad jų yra trys ar penkios per trejus metus. Svarbu, kad žmonės turi darbą, gali užsidirbti, gauna socialines garantijas ir turi galimybes tobulėti.

Verslo pradžia gali būti sunki. Reikia įrodyti, kad nesate žirafos ir galite padaryti viską, ko užsigeidžiate. Pinigai nėra esminis momentas, bet energijos reikia daug.

Du jaunuoliai – Sergėjus ir Jegoras – nusprendė pasidalinti savo patirtimi su visais, kas pradeda ar dar tik ketina pradėti savo verslą. Jie turi savo tinklaraštį ir kanalą YouTube, kur video blogų (vlogų) formatu pasakoja apie verslo pradžią, savo patirtį, mokesčius, motyvaciją ir kitus svarbius dalykus.

Štai vienas iš jų motyvuojančių video.

Sergėjus su Jegoru pasakoja apie savo verslą atvirai. Jų tikslas – duoti kuo daugiau patarimų, papasakoti, kaip pradėti verslą, jį vystyti ir uždirbti. Patirties jaunuoliai turi, nes patys dirba el. komercijos srityje – prekiauja vyriškais papuošalais.

Nelabai svarbu, kokia jų kompetencija. Svarbu – suteikiama motyvacija. Labai daug žmonių bijo pradėti verslą, stereotipai apie verslo pradžią juos užspaudžia ir idėjas numarina. Kiekvienas toks patirties atskleidimas motyvuoja ir padeda apsispręsti, taip pat palaiko sunkią minutę, kurių visuose versluose pasitaiko gana nemažai.

Lietuvoje pastebima nauja tendencija – verslas dalinasi savo patirtimi. Dažniausiai tai vyksta gana uždaruose renginiuose, tačiau vis daugiau ir daugiau specialistų ryžtasi pasidalinti savo patirtimi viešai. Tiesa, to dar labai neužtenka, kad verslas būtų pradedamas, todėl nuolatos reikia ieškoti alternatyvių informacijos šaltinių, kitų nuomonių ir klausti koknrečių patarimų (pavyzdžiui, forume Uzdarbis.lt). Ši tendencija tik stiprės, nes tokiai iniciatyvai pritaria ir valstybė, bei valdžios institucijos.

Kaip atskirti, kuris pasakojimas yra vertas dėmesio?

Reiktų atkreipti dėmesį į keletą momentų:

  • Ko pasiekęs realiame versle kalbantis žmogus.
  • Kokia patirtimi jis dalinasi – savo ar pasaulinėmis tendencijomis, informacija apie kurias yra prieinama viešai.
  • Ar duoda konkrečių skaičių ir pavyzdžių.
  • Ar reklamuoja savo veiklą (blogai, jei reklamuoja – daugybę kartų siūlo užeiti į puslapį, primena apie paslaugas, produktus ir t.t.).
  • Kaip gaudosi socialiniame gyvenime – ar žino šiuolaikinio jaunimo problemas, seka mąstymo lygį ir tendencijas.
  • Kokius autoritetus pripažįsta – kokias knygas skaito, kokių lektorių paskaitų klauso, su kokiais specialistais bendrauja.
  • Ar siūlo padėti ir konsultuoti nemokamai.

Šie momentai yra svarbūs, nes pagal juos galime nuspręsti, verta pasitikėti „motyvuotojų“ kalbomis ar sugerti dar vieną informacijos dozę ir dirbti toliau.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *