vietiniai pervežimaiReta prekes parduodanti įmonė dirba savarankiškai, daugelis bendradarbiauja su logistikos paslaugas teikiančiomis bendrovėmis. Šios didžiąją dalį pervežimų vykdo kelių transporto priemonėmis – sunkvežimiais, vilkikais su priekabomis ar lengvaisiais automobiliais. Jau nuo senų laikų būtent kelių transportas dominuoja daugelyje Europos šalių ir ypatingai kai yra vykdomi vietiniai pervežimai. Tačiau net ir populiariausi turi savų privalumų bei trūkumų.

Pagrindiniai automobilių transporto privalumai:

– Automobiliai yra manevringi ir juda savarankiškai nuo kitų transporto priemonių, todėl pristatymai vykdomi greitai nuo taško A iki taško B. Be to, jie gali reaguoti į susidariusias sąlygas ir keisti maršrutą be didelio vargo.

– Kelių transportas yra lankstus, juo galimas gabenti įvairaus svorio ir dydžio krovinius viena transporto priemone, todėl išvengiamas laiko švaistymas pakraunant ar iškraunant krovinį.

– Kelių transportas gali judėti tiek gerą, tiek ne kelio dangą turinčiais keliais. Išvystytas kelių tinklas leidžia pasiekti bet kurią vietą Europoje ar už jos ribų. Todėl krovinys gali būti pristatytas ir į rečiau apgyvendintas, neišvystytas teritorijas.

– Automobiliai gali judėti dideliu greičiu, o transportavimo rizika kroviniui yra minimali. Dažniausiai kelių transportu vykdomi vietiniai pervežimai, nedideliais atstumais, todėl prekės gali būti pristatytos gana greitai.

Tačiau yra įžvelgiama ir kelių transporto trūkumai:

– Logistika kelių transportu dažniausiai yra didelės savikainos, o kroviniai nedideli, nes transporto priemonių talpa nėra didelė. Dažniausiai automobiliais vykdomi mažų krovinių vietiniai pervežimai, kurių kelias yra vidutiniškai 500 kilometrų.

– Transporto kamščiai yra didžiausias pergabenimo keliais priešas. Automobilių spūstys, laikas švaistomas kamščiuose daro nuostolius, verčia keisti planus ir sukelia nepatogumų atvykęs į iškrovimo punktus.

– Automobiliai teršia aplinką labiau nei bet kuri kita transportavimo priemonė. Vilkikai netaupiai naudoja naftos išteklius, kurių stygius vis sparčiau jaučiamas globaliu mastu.

– Kelių transportu galima vežti tik vieną siuntą, vienam klientui. Kitu atveju galimos klaidos. Norint to išvengti reikia daug laiko paskirti prekių žymėjimui, o tai neapsimoka, nes klientai moka už nuvažiuotą kelią, o ne krovinio svorį ar kokybę.