Logotipų kūrimas – kaip tinkamai pasiruošti

logotipo kurimas

logotipo kurimas

Kurti logotipą – sudėtinga užduotis tiek kūrėjams, tiek užsakovams. Ypač, jei norima ilgalaikio rezultato ir sėkmingo prekės ženklo. Skubėti galima, bet neverta, nes skubus darbas ilgalaikio rezultato gali ir neatnešti.

Kaip tinkamai pasiruošti užsakovui, kad logotipas atitiktų lūkesčius?

Ar tikrai žinote, ko norite?

Yra tokia senovinė pasakėčia apie Buridano asilą. Jis stovėjo tarp dviejų šieno kupetų ir niekaip neapsisprendė, iš kurio šieną ėsti. Taip ir numirė iš bado, nors šalia buvo dvi kupetos šieno. Prieš kuriant logotipą, reikia apsispręsti, kokio jums logotipo reikia?

Kad būtų paprasčiau apsispręsti, galima iš anksto savo norus susirašyti ir pasitvirtinti su vadovybe. Tai savotiška techninė užduoti dizaineriui, pagal kurią jis nuspręs, kaip kurti logotipą ir visą firminį stilių.

Logotipo kūrimo metu diskusijos apie jūsų prekės ženklo vertybes gali užsitęsti, todėl užfiksuoti pirminį norų ir lūkesčių variantą bus ne pro šalį.

Vertybių sąrašas

Logotipas – jūsų verslo puoselėjamų vertybių atspindys. Siūlytume vertybes susirašyti į savotišką sąrašą, sudarytą iš dviejų dalių. Viena dalis – pagrindinės 3 vertybės, kurios labiausiai atspindi jūsų verslo esmę. Antrojoje sąrašo dalyje yra kitos vertybės, būdingos jūsų verslui, nors ir ne esminės.

Pavyzdžiui, 3 pagrindinės vertybės gali būti: inovatyvumas, rūpestis klientu ir šeimyniškumas. Tada papildomos gali būti ir kitos – lankstumas, žingeidumas, estetiškumas ir t.t.

Nuotaika

Kokios nuotaikos jūsų logotipas? Linksmas? Rimtas, šėliojantis ar net nuobodus? Nuotaika yra svarbi. Tik taip galima sukurti logotipą, kuris sukuria tam tikrą nuotaiką. Dažniausiai pasirenkama „nuobodi“ nuotaika, tačiau yra verslų, kuriems reikia kitokių emocijų – šėlionių, jaukumo, šiltumo, artumo, motyvacijos ir palaikymo, tikslumo ir t.t.

Auditorija

Jei nesate visiems reikalingų prekių gamintojai (pavyzdžiui telefonų, mineralinio vandens, indų ir pan.), greičiausiai savo prekes ir paslaugas parduodate tam tikrus kriterijus atitinkančiai auditoriai. Pavyzdžiui, Lietuvoje esantys žmonės, 20-65 metų amžiaus, su vidutinėmis ir aukštesnėmis pajamomis, turintiems šeimas ir nuolatinius darbus. Žinoti savo auditorioją būtina, priešingu atveju galima labai rimtai sugadinti prekės ženklo kūrimą. Logotipo kūrimas prasideda išanalizavus visus tris elementus.

Ir kūrimo metu kyla daugiau klausimų, pavyzdžiui, kur dažniausiai logotipas bus matomas – lauke, TV ar internete? Kokio dydžio jis paprastai bus? Jei mažas, tada negalima naudoti daug smulkių elementų, kaip dabar yra labai tendencinga. O gal logotipas dažnai bus juodai baltas? Tada negalima naudoti daug 3D elementų, kurie neišryškėja be šešėlio ir spalvų kontrasto… Visa ši informacija logotipų kūrėjams labai praverčia dar prieš atsisėdant ir pradedant „piešti“ logotipą. Atlikite nedidelius namų darbus ir jūsų logotipas bus išskirtinis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *