Ši tema gana nemaloni lietuviškam elektroniniam verslui. Lietuva pralaimi konkurencinę kovą Kinijai ir jos el. parduotuvėms. Pasiaiškinsime kodėl ir ką galima padaryti, kad situaciją gerėtų.

Pirmiausia reiktų pasakyti, kad Lietuva – maža rinka, lyginant su Kinija. Dėl to pas mus ir televizoriai, ir išmanieji telefonai visada bus brangesni, nes mes tiesiog nesame pajėgūs parduoti jų tūkstančiais per dieną. O Kinija gali… Kita priežastis – nemokamas siuntimas. Lietuvoje labai retai siuntimas yra nemokamas. Tai dažniau kiekvienos el. parduotuvės rinkodaros akcija. Perkant nors ir mažiausią prekę už eurą iš Kinijos, siuntimas ten yra nemokamas. Bent jau taip rašoma. Iš tikrųjų, už siuntimą sumokama, tačiau vartotojui tai veikia kaip medus… Lietuvoje nemokamai galima gauti prekes į namus užsisakius jų už tam tikrą sumą. Kartais sumos būna neadekvačios (pavyzdžiui, 100 eurų rūbų parduotuvėje yra nelabai realus reikalavimas).

Kiniškos el. parduotuvės intensyviai dirba su remarketingu. Taip yra todėl, kad jos veikia prekybos centrų principu. Pavyzdžiui, yra didelė parduotuvė, kurioje vieta suteikiama keliems tūkstančiams mažesnių pardavėjų. Jų prekės reklamuojamos pasauliniu lygiu, naudojant visais milžiniškais ištekliais. Lietuvoje tokių „prekybos centrų“ yra labai nedaug, todėl mažosios parduotuvės turi kvoti dėl savo vietos po saule savomis jėgomis.

Kaip galima būtų pakeisti esamą situaciją?

Atsakymas paprastas – mažinti kainas. Deja, tai ne išeitis, nes viskas priklauso nuo tiekėjų. Tiesa, kai kurioms prekėms kainas mažinti dar galima…

Kitas momentas – pasitikėjimo klausimas. Kartais užsakyti daiktai iš Kinijos ateina ne tokie, kokie nuotraukoje, arba labai prastos kokybės. Niekam ne paslaptis, kad kinai gali pagaminti tą patį daiktą ir kokybiška ir nekokybiška versija. Vietoj nublizgintos kokybiškos prekės įdedama nekokybiška ir nemokamai siunčiama. Tokia situacija labai kerta per pasitikėjimą. Pasitikėjimo pagrindas – klientų ir lankytojų objektyvūs atsiliepimai. Pažymėjimas 4-5 žvaigždutėmis nieko nereiškia, kol nėra komentaro, kaip aptarnavo, ar prekės geros, per kiek laiko atsiuntė ir t.t. Tik atsiliepimai apie el. parduotuves gali padėti lietuviams labiau rinktis lietuviškas el. parduotuves, o ne kiniškas. Ne visiems kaina yra pirmoje vietoje. Kai kas nori būti garantuotas, kad prekės neteks laukti 2-3 mėnesius…

Atsiliepimams sukurta puiki platforma Evertink.lt, kurioje galima pateikti komentarus ir juos pasiskaityti prieš užsisakant iš vienos ar kitos parduotuvės. Gal tai sukčiai? Neapsigaukite…

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *